Οδηγίες και Διαδικασία Υποβολής Αίτησης Διαμεσολάβησης

Οδηγίες και Διαδικασία Υποβολής Αίτησης Διαμεσολάβησης

Πριν την υποβολή αίτησης

Πριν να προσφύγετε στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή παρακαλούμε να βεβαιωθείτε ότι δεν συντρέχει κάποιος από τους παρακάτω λόγους, για τους οποίους ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής δύναται να αρνηθεί να εξετάσει τη διαφορά σας:

  • Η διαφορά είναι επουσιώδης διότι το χρηματικό αντικείμενό της είναι μικρότερο των 100 ευρώ.
  • Η διαφορά βασίζεται σε προδήλως αόριστη ή αβάσιμη αναφορά/ καταγγελία ή σε αναφορά/καταγγελία που ασκείται κατά καταχρηστικό τρόπο ή κατά παράβαση της αρχής της καλής πίστης.
  • Η διαφορά εξετάζεται ή έχει εξεταστεί προηγουμένως είτε από (άλλο) Φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών είτε από Δικαστήριο.
  • Έχει παρέλθει ένα (1) έτος από την ημερομηνία, κατά την οποία υποβάλατε αρχικά το παράπονό σας στον προμηθευτή σας μέσω της πλατφόρμας MyRAE.
  • Η εξέταση της διαφοράς σας δύναται να βλάψει την αποτελεσματική λειτουργία του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή.

Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι:

  • Η συμμετοχή σας στη διαδικασία δεν αποκλείει τη δυνατότητα επιδίωξης έννομης προστασίας μέσω δικαστικών διαδικασιών.
  • Η διαδικασία από την αρχή μέχρι το τέλος είναι εθελοντική και βασίζεται στην αμοιβαία επιθυμία για την εξωδικαστική, ηλεκτρονική, φιλική και αποτελεσματική επίλυση της διαφοράς που έχει προκύψει.
  • Κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης δεν υποχρεούστε να χρησιμοποιήσετε δικηγόρο ή νομικό σύμβουλο, ενώ μπορείτε να ζητήσετε τη συμβουλή ανεξάρτητου προσώπου ή να εκπροσωπηθείτε από τρίτο μέρος σε κάθε φάση της διαδικασίας, από την οποία έχετε τη δυνατότητα να αποχωρήσετε εφόσον δεν είστε ικανοποιημένοι από τη διεξαγωγή της, σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής, χωρίς καμία συνέπεια.
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής λειτουργεί με αμεροληψία ως ουδέτερος τρίτος και μεσολαβεί, προκειμένου να διευκολύνει τα μέρη να βρουν μία αμοιβαία συμφέρουσα και δίκαιη λύση.
  • Έχετε την ελευθερία να επιλέξετε εάν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την προτεινόμενη από αυτόν λύση (σύσταση) και εάν θα την ακολουθήσετε. Αυτή η προτεινόμενη λύση ενδέχεται να είναι διαφορετική από το αποτέλεσμα που θα προέκυπτε από ένα Δικαστήριο.
  • Σε περίπτωση συμφωνίας όλων των μερών με την προτεινόμενη λύση ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα συντάξει Πρακτικό Συμβιβασμού, αντίγραφο του οποίου, αφού υπογραφεί από αμφότερα τα μέρη, δύναται να κατατεθεί με επιμέλεια οποιουδήποτε εκ των εμπλεκομένων μερών στη γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Από την κατάθεσή του στη γραμματεία το Πρακτικό Συμβιβασμού, εφόσον περιέχει συμφωνία των μερών για ύπαρξη αξίωσης που μπορεί να εκτελεσθεί αναγκαστικά, αποτελεί εκτελεστό τίτλο, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 904§2 εδ.ζ’ ΚΠολΔ, ενώ η άσκηση αγωγής για την ίδια διαφορά είναι απαράδεκτη στο μέτρο που το αντικείμενό της καλύπτεται από τη συμφωνία των μερών.
  • Σε περίπτωση μη συμφωνίας ή αποχώρησης ενός ή και των δύο μερών από τη διαδικασία ΕΕΔ, ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής συντάσσει Πρακτικό Αποτυχίας
  • Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής μπορεί να περατώσει τη διαδικασία διαμεσολάβησης μετά από ενημέρωση των μερών, εφόσον: α) επέρχεται διευθέτηση της διαφοράς κατά τρόπο αντίθετο με τα χρηστά ήθη ή τη δημόσια τάξη, ή β) θεωρεί ότι η συνέχιση της διαμεσολάβησης είναι απολύτως αδύνατο να οδηγήσει στη διευθέτηση της διαφοράς.

 

Διαδικασία Υποβολής Αίτησης Διαμεσολάβησης

  • ΒΗΜΑ 1: Ανοίγετε καρτέλα στην εφαρμογή MyRae ( my.rae.gr ).
  • ΒΗΜΑ 2: Αποστέλλετε το αίτημα σας στον Πάροχο ή Διαχειριστή μέσω του MyRae.
  • ΒΗΜΑ 3: Εφόσον έχετε απορρίπτει για 3η φορά την απάντηση που σας αποστέλλει ο Πάροχος ή Διαχειριστής, η εφαρμογή MyRae καταχωρεί το αίτημα παραπόνου σας ως «μη αποδεκτή απάντηση».
  • ΒΗΜΑ 4: Εφόσον η κατηγορία και το θέμα του αιτήματος παραπόνου σας εμπίπτουν σε υπηρεσίες διαμεσολάβησης, η εφαρμογή MyRAE σας εμφανίζει επιλογή για υποβολή αίτησης διαμεσολάβησης.
  • ΒΗΜΑ 5: Επιλέγοντας την υποβολή αίτησης διαμεσολάβησης, μεταφέρεστε στο περιβάλλον της πλατφόρμας ENOMOS.
  • ΒΗΜΑ 6: Συμπληρώνετε τα πρόσθετα στοιχεία που θα σας ζητηθούν, καθώς και τον λόγο που αιτήστε τη Διαμεσολάβηση και το αποτέλεσμα που αναμένετε από αυτή.
  • ΒΗΜΑ 7: Υποβάλετε την αίτηση σας ηλεκτρονικά. Εναλλακτικά μπορείτε να επιλέξετε την εκτύπωση της αίτησης και αποστολή της μέσω αλληλογραφίας στη ΡΑΑΕΥ.

Μετά την υποβολή της αίτησης Διαμεσολάβησης

  • Η αίτηση σας εξετάζεται από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή προκειμένου να διαπιστωθεί εάν πληρούνται οι όροι για την εξέτασή της στο πλαίσιο που προσδιορίζει ο Κανονισμός Λειτουργίας.
  • Λαμβάνετε από την πλατφόρμα ENOMOS τυποποιημένο e-mail για την έναρξη ή μη της διαδικασίας διαμεσολάβησης από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή.
  • Μέσα από την καρτέλα σας στην εφαρμογή myRAE θα μπορείτε να βλέπετε την εξέλιξη του αιτήματος Διαμεσολάβησης. Τα στάδια του αιτήματος είναι:
    • ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ
    • ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
    • ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ
    • ΕΠΙΤΥΧΗΣ / ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
  • Κάθε φορά που επικοινωνεί μαζί σας μέσω του ENOMOS ο Διαμεσολαβητής, θα λαμβάνετε σχετικό e-mail ενώ θα εμφανίζεται και η σχετική ένδειξη στην καρτέλα του αιτήματος σας στο ENOMOS.